Проведення Тижня безпеки дитини у ЗДО «Казка» міста Монастириська

Відповідно до Законів України «Про дошкільну освіту», «Про охорону дитин-ства», «Про охорону праці», Кодексу цивільного захисту України, заходів по цивільному захисту управління освіти, культури, молоді та спорту Монастири-ської міської ради на 2025 рік, річного плану роботи ЗДО «Казка» на 2024-2025 н.р., наказу по ЗДО «Казка» м. Монастириська з 5.05 по 9.05.2025 р. було проведено Тиждень безпеки дитини. Метою Тижня безпекибуло: закріпити у дітей уявлення про можливі небез-печні ситуації техногенного, природнього, біологічного характеру та відпрацювати стереотипи поведінки вихованців під час виникнення надзвичайних ситуа-цій в умовах правового режиму воєнного стану. Протягом Тижня безпеки була організована комплексна робота згідно до розробленого вихователем-методистом плану заходів, яка сприяла виробленню в дітей необхідних знань, умінь, навичок щодо безпечної поведінки вдома, на вулиці, у природі, у повсякденному житті.  Освітній процес здійснювався відповідно до основних напрямків – тематичних днів:

  • 1-й день. «День особистої безпеки»
  • 2-й день. «День мінної безпеки»
  • 3-й день. «День безпеки на вулиці»
  • 4-й день. «День пожежної безпеки»
  • 5-й день. «День безпеки в довкіллі»

Традиційно Тиждень безпеки дитини розпочався зі вступних міні-занять «Правила безпеки знай – в біду не потрапляй!». З метою формування основ безпечної поведінки, навчання практичних дій вихованців педагоги приділили значну увагу моделюванню небезпечних ситуацій:

  • Молодші групи (вихователі Сирота Т.І, Шпак Г.М., Шумбар Г.Т., Горін І.В.) провели бесіди «Сам удома», «Вогонь – друг, вогонь – ворог», «Сірники – це не іграшка», «Правила пожежної безпеки»; заняття – малювання «Добрий вогник», ознайомлення з соціумом «Таблетки та вітаміни», «Увага! Небезпека!», «Зустріч з Псом Патроном», «Небезпечні предмети»; дидактичні ігри – «Годинник безпеки», «Безпечні та небезпечні предмети», «Скринька цікавих завдань»; сюжетно-рольові – «Ми на вулиці», «Юні пожежники», «Сам удома»; ігрові ситуації в куточку безпеки, тренінгові вправи для відтворення дій під час евакуації, перегляд мультфільмів про Пса Патрона і мінну безпеку».
  • Середня група (вихователі Маланчук О.В., Подлубна О.П.,) провели бесіди «Що таке особиста безпека», «Кому можна довіряти», «В гості завітав Пес Патрон», «Вогонь – друг чи ворог?», «Правила ми знаємо – безпечно відпочиваємо»; дидактичні ігри – «Так – ні», «Мінна безпека», «Склади рюкзак в укриття», «Добрий друг», «Оціни вчинок», «Що робити при пожежі», «Екологічні знаки»; «Обери безпечні та небезпечні предмети»; заняття – «Захисти себе сам», «На наших вулицях ходимо безпечно»; сюжетно-рольові ігри «Хто мені допоможе», «Тривога», «Пішоходи на дорозі», «Пожежники», «Небезпечні зустрічі»; гра-квест «Знайди номер 101», «Червоний – небезпечний»; гра-лабіринт «Пройди вогонь»; інсценізація вірша «Кицин дім»; руханка «Пес Патрон».
  • Старші групи (вихователі Пилипів Л.В., Хоменко В.М., Подлубна О.П.)провели бесіди «Коли гра не доводить до добра», «Небезпечні рослини і ягоди», «Небезпечні комахи», «Дорожні знаки», «Правила катання на велосипеді», «Правила поводження в громадському транспорті», «Увага! Отруйні квіти та рослини»; дидактичні ігри «Безпека в побуті», «Будь уважним і пильним завжди, щоб не трапилось лиха й біди», «Світлофор», «Ми  – пішоходи», «Назви правильну дію», «Грибна абетка»; логічні ігри – «Парні картинки (рослини)», «Комахи безпечні та небезпечні»; заняття – «Вибухонебезпечні предмети»; вивчення вірша по мнемотаблиці «Мінна безпека»; сюжетно-рольові ігри «Пожежники на завданні», «Врятуй ліс від пожежі»; конкурс дитячого малюнка «Небезпека очима дітей»; квест-гра «Правила дорожнього руху»; перегляд відеороликів «Що таке міни», «Небезпека, що чатує поруч»; перегляд мультфільмів «Прогулянка з Псом Патроном», «Допоможи Патрону знайти різні вибухівки».

       Тиждень безпеки дитини в ЗДО «Казка» успішно завершився навчальною евакуацією учасників освітнього процесу. Під час практичних завдань діти вчилися діяти за сигналом  «Тривога», безпечній поведінці у ситуаціях з незнайомцями та викликати необхідну рятувальну службу, були проведені екскурсії в пожежну частину. Позитивним є те, що моделювання небезпечних для життя і здоров’я ситуацій педагоги супроводжували іграми, читанням художніх творів, показом і поясненнями про реальну небезпеку та наслідки зневажливого ставлення до правил безпеки у побуті, на вулиці, в транспорті, в природі і під час дій воєнного характеру.